9 Mayıs 2015 Cumartesi

Beş Sevgi Dili (Gary Charpman)

Uzun zamandır yapmadığım şeylere bir göz attım ve kendim için bir liste yaptım.İlk olarak bloga yazı yazarak başlıyorum.Sanırım kendimi iyi hissetmemi saglayan bu faliyete yeterince ara verdim.
Kendimde değişiklik yapmaya, daha fazla şımartılmaya ihtiyacım olduğu bu günlerde okuyup bir kenara not aldığım bir kitaptan bahsetmek istiyorum.Beş Sevgi Dili.Nedir bu beş sevgi dili;
onaylayıcı kelimeler
kaliteli zaman
hediye alma
hizmet eylemleri
fiziksel temas
sizinle aldığım notları paylaşayım.
"İnsanların sevgiyi anlattığı ve paylaştığı 5 kanal vardır.
Ana dilinizin ingilizce olduğunu eşinizinde Türkçe konuştuğunu varsayalım. Onu anlayabilmek için Türkçeyi öğrenmeniz gerekir.O dili ne kadar çok kullanırsanız o kadar o kolay kavrarsınız
Sevgi Deponuzu Dolu Tutun
Psikologlar sevildiğini hissetme ihtiyacının diğer tüm duygusal ihtiyaçların önüne geçtiğini düşünmektedir.

Baskın Sevgi Dili: Onaylayıcı Kelimeler
"Dil yaşam ve ölüm gücüne sahiptir"
Sözel ifadeler sevgiyi ifade etmek için güçlü bir yoldur.Bu giysiler içinde harika duruyorsun.
Sevginin amacı istediğini elde etmek değil, sevdiginiz kişiyi mutlu edecek bir şey yapmaktır
Sözle vermek istediğimiz mesaj şudur"Biliyorum umursuyorum seninleyim sana nasıl yardımcı olabilirim?
Haklı çıkmak değil uzlaşmak önemli olan.

Baskın Sevgi Dili:Kaliteli Zaman
Kaliteli zaman belli bir süre boyunca tüm dikkatinizi ve ilginizi yanınızdaki kişiye odaklamaktır.

Baskın Sevgi Dili:Hediye Alma
hediyeler sevgiyi ifade eden sembollerdir.

Baskın Sevgi Dili:Hizmet Eylemleri
Birlikte oldugunuz kişinin hoşuna giden şeyleri yapmak anlamına gelir.evi temizlemek , yemek yapmak gibi

Baskın Sevgi Dili:Fiziksel Temas
Bir ilişkiyi yaratabilir de bozabilir de.Kriz zamanların da sevildigimizi hissetmeyi daha çok isteriz.
Eşinizin elini tutun
Ona masaj yapın.

 Baskın sevgi dilini nasıĺ öğrenirsiniz bundanda bahsediyor kitapta.Benim kısa notlarım ne kadar yol gösterir bilmem ama kitap tavsiyemdir.

Sevdiklerimize sevgimizi onların en iyi hissedeceği şekilde sunmak hem onları hemde bizi
daha mutlu edecektir.Şahsen ben beşi bir yerde seviyorum;)Sizin sevgi diliniz hangisi?

Hiç yorum yok: